• Home  / 
  • Cvičení
  •  /  Klíč k úspěchu je pravidelnost a vyváženost

Klíč k úspěchu je pravidelnost a vyváženost

Červenec 1, 2017
Klíč k úspěchu- Pravidelnost a vyváženost

Proč cvičíte?

Chci mít štíhlou postavu nebo tělo kulturisty? Chci být silný a ve skvělé kondici? Nebo stačí dobře vypadat? Chci uzvednout autobus nebo zaběhnout maratón? Cvičím pro sebe nebo pro okolí?

Stanovit si cíl je první nejdůležitější meta v procesu tréninku a cvičení – říct si proč vlastně. Ať už si zvolíte za důvod cvičení cokoliv, jedno by mělo být hlavní – být zdravý a bez zranění. Kdo by chodil do posilovny s cílem urvat si vazy, přetáhnout sval nebo přetrénovat organizmus? Snad nikdo – a proto, abychom tomu předešli, musíme mít na paměti dva hlavní faktory tréninku: Vyváženost a pravidelnost.

Co se tím myslí?

Vyváženost né v tom smyslu mít na každé straně benčovky stejný počet kotoučů, ale nezaměřovat se pouze na jeden typ cvičení a být ve svém tréninku pestrý a celistvý. Uvědomit si, že dobře vypadat – mít vyrýsované tělo – je jedna věc, ale mít funkční tělo a zapojené veškeré svalstvo, je věc druhá. Cvičit s velkými váhami je pěkné (a možná to někomu stačí), ale dokážu ty velké svaly účelně používat?

Je jasné, že když cvičím na estetiku – pak se budu zaměřovat na to, co jde nejvíce vidět – prsa, bicák, tricák, křídla, kýta, lýtka. Evidentní. Teď záleží, jak dlouho to bude mé tělo tolerovat. Možná rok, možná deset let. Pakliže chci po deseti letech s cvičením seknout a ležet doma, kynout – pak v pořádku. Ale jestliže se chci sportu věnovat celý život (jakože chci!), pak si musím uvědomit, že tělo nejsou pouze viditelné svaly. Ale také klouby, šlachy, úpony, hluboké (neviditelné, za to extrémně důležité!) svalstvo a především hlava – tam to musí být srovnané. Proto, zdali chceme dlouhodobě cvičit a být zdraví, neopomínejme žádnou část těla a berme jej jako celek – to je klíč k udržitelnosti.

Pochopíme-li tělo jako celek a vyvarujeme se chyb způsobených jednostranným zatížením, máme napůl vyhráno. Úspěch bude kompletní, když si uvědomím, že to vše bude fungovat jedině PRA-VI-DEL-NĚ!

Jestliže cvičím ve skupině, bude pro mě jednodušší setrvat, neboť mě tréninkoví parťáci podpoří, motivují a je pro mě těžší odmítnout trénink. Ale co když oni skončí? Musím být na to připraven a přenastavit mysl do stavu, kdy chodit sportovat chci hlavně já a je mi jedno, jestli je to s kamarády nebo bez nich. Cvičím hlavně pro sebe!

Stejně tak, když začínám sám, musím si nastavit rutinu, kterou budu jen těžko bořit. Tak, jako vím, že každé ráno musím vstát do práce, vím, že každé pondělí, středu a pátek chodím cvičit. Každá změna je těžká. Ale jakmile do ní naběhnu – přijmu ji za svou, navyknu si na nový řád, pak naopak bude pro mě těžké skončit a zbytečně vynechávat tréninky. Přijmu-li pravidelnost za hlavní pilíř úspěchu – můžu se pak dříve radovat z dosažených cílů, dobře odvedené práce a hlavně sám ze sebe.

Cvičte pestře a cvičte často. Vaše tělo se vám odmění.

Začít můžete Zdarma s Výzvou 21 dní tady >>

Click here to add a comment

Leave a comment: