Rychlý přehled

Doplňky stravy na přibrání svalové hmoty

Obsah článku

Hledáte ty nejlepší doplňky stravy na nárůst svalů?

Lámete si hlavu jaký protein vybrat?

Jaký BCAA?

Nebo jestli nenakoupit kreatin?

Nevíte, kdy se to vyplatí brát a jestli je možné to kombinovat?

Asi žádný článek na internetu vám nedokáže dát relevantní informace, které budou sedět přímo na vás, vaše cíle, vaši genetiku a současný stav.

Na to je nejlepší se poradit s trenérem, nebo výživovým poradcem.

My vás můžeme pouze inspirovat naší osobní zkušeností s doplňky stravy na svaly, kterou jsme získali testováním a zkoušením.

Děkujeme, že čtete náš magazín a užijte si článek. 💪

doplnky stravy na svaly 1

Články a srovnání nejlepších doplňků stravy na svaly 💪

Nejlepší BCAA aminokyseliny a jak je vybrat?
Jak vybrat kvalitní protein na nabírání
TOP gainery jako základ stravy pro nabírání svalů
Nejlepší kreatin a na co si dát pozor
Proteinové tyčinky pro každou příležitost

Prověření výrobci a e-shopy s doplňky

Na Milujeme Fitness ❤️ si zakládáme na osobní zkušenosti s produkty, které recenzujeme. Nejsme vědci, ani experti. Jsme normální lidé jako vy a předáváme naše osobní zkušenosti a postřehy.

E-shopy a značky doplňků stravy, které můžeme doporučit:

V některých případech jsme produkty už testovali a v některých jsme pro čtenáře vyjednali i speciální slevový kód.

E-shop & výrobceRecenze a osobní zkušenostSlevový kód
naturalprotein.czNatural Protein recenzesleva 50 Kč za e-mail
(aktivovat)
kulturistika.com(připravujeme)
fit-day.czFit-Day recenze
skinny.czSkinny recenzesleva 10 % SKINNY100 (aktivovat)
powerlogy.czPowerlogy recenze
suplementy.cz(připravujeme)
proteinaco.czRecenze Proteinaco.cz
myprotein.czRecenze MyProteinsleva 42 % MP42EHUB
(aktivovat)
namaximum.cz(připravujeme)
brainmarket.cz(připravujeme)
Přehled prověřených (osobní zkušenost) e-shopů a výrobců s doplňky na svaly

K čemu jsou dobré doplňky na budování svalů

Tak za prvé! Jsou to doplňky a ne svaly v prášku.

Nejdřív musíte pořádně zamakat v posilovně. Doporučujeme například pořádný silový trénink.

Teprve potom můžete očekávat nárůst svalové hmoty.

Šikovné doplňky na růst svalů vám pomůžou především s kvalitní stravou. Respektive s potřebným příjmem živin, který potřebujete pro růst svalů.

Při nabírání svalů byste se měly každý den zkonzumovat:

  • 1,5 – 2 g bílkovin na 1 kg tělesné váhy
  • 5 – 6 g sacharidů (gainerů) na 1 kg tělesné váhy

I při kvalitním jídelníčku je velmi těžké dosáhnout potřebných těchto hodnot z přirozených jídel. Navíc příprava kvalitních potravin často zabere spoustu času.

A právě proto jsou tady vhodné doplňky stravy na nabírání svalů.

Nejlepší proteiny (bílkoviny)

✅ Z našeho článku Nejlepší proteiny vybíráme tyto 3 kousky.

Syntrax Matrix 5.0

Syntrax Matrix 5.0

Zjistit složení

Unikátních proteiny Matrix vycházejí ze složení lidského mateřského mléka. Patří možná k jedněm z nejoblíbenějším proteinům.

NaturalProtein

Bezlaktózový protein od Naturalprotein

Zjistit složení

Na tento bezlaktózový protein jsme byli hodně zvědaví a výsledky předčily naše očekávání. Více si přečtete v naší recenzi Natural Protein.

Impact Whey Protein

Impact whey protein

Zjistit složení

Neuvěřitelných 40 příchutí nabízí MyProtein u tohoto oblíbeného syrovátkového proteinu. Více jsme se mu věnovali v recenzi MyProtein.

Svaly rostou když mají dostatek bílkovin (proteinů).

Navíc při cvičení paradoxně dochází k spotřebě bílkovin. A čím a čím vyšší je fyzická zátěž, tím větší je její spotřeba. Proto je zásadní zajistit si potřebný přísun bílkovin.

Uvádí se, že denní příjem bílkovin, při snaze nabrat svalovou hmotu, by měl být 1,5 – 2 g bílkovin na kilogram tělesné váhy.

Bílkoviny by se daly rozdělit na dva základní druhy:

  • Whey Protein. Jedná se o syrovátkový protein, který je rychle vstřebatelný. Jeho účinky přijdou krátce po vypití koktejlu. Díky tomu, že se bílkoviny rychle stráví, jsou aminokyseliny brzy dostupné k budování svalové hmoty. Je to tedy vhodný doplněk po tréninku či ráno bezprostředně po probuzení.
  • Kasein má oproti předchozímu doplňku stravy pomalejší vstřebatelnost a jeho užívání se doporučuje před spaním, protože udržuje zvýšenou svalovou syntézu během nočního půstu. Kasein se do těla může pomalu uvolňovat až 7 hodin.

Je nutné pořídit i noční protein?

Rozhodně to doporučujeme. Pro tvorbu svaloviny je pro tělo důležitý přísun aminokyselin, které se neumí ukládat do zásoby a je třeba zajistit jejich stálou hladinu jinak. K tomu slouží právě noční proteiny.

Gainery a sacharidy

✅ Z našeho článku Nejlepší gainery vybíráme tyto 3 kousky.

Reflex One Stop Xtreme

one stop

Zjistit složení

Jeden z top gainerů od Reflex. Vyniká především postupným uvolňováním bílkovin a vysokám obsahem BCAA aminokyselin.

Mutant Mass XXXTREME

mutant mass

Zjistit složení

Obsahuje 10 různých proteinových složek, které vám dodají velké množství aminokyselin. Složení bylo vytvořeno ve spolupráci s kulturisty.

Kevin Levrone LevroLegendary Mass

kevin levrone levrolegendary mass

Zjistit složení

Neuvěřitelných 138 g sacharidů a 42 g bílkovin v jedné dávce. Kevin Levrone LevroLegendary Mass je určen především pro tvrdě trénující sportovce.

Gainery je základní výbava každého, kdo chce nabrat svalovou hmotu.

Je to kombinace proteinů a sacharidů. A většinou se liší právě obsahem proteinů. Některé mají pouze 20 % proteinů a některé až 50 %. Záleží na účelu.

Jejich účelem je především zvýšení počtu kalorií, které konzumujete. Při nabírání je totiž potřebný přesný opak, než při hubnutí.

Aby svaly rostly, tak zkrátka:

  1. potřebují energii (sacharidy)
  2. potřebují živiny (proteiny)

A proto byly stvořeny Gainery (sacharďáky), který doplňují obojí. A doplňují to hodně. Některé dávky jsou opravdu pořádný nášup živin, po kterém vaše tělo poroste. 😉

Více v našem článku o Gainerech

Kreatin

✅ Z našeho článku Nejlepší kreatin vybíráme tyto 3 kousky.

Reflex Creapure Creatine Monohydrate

Reflex Creapure Creatine Monohydrate

Zjistit složení

Špičkový kreatin od výrobce z Velké Británie. Reflex Creapure Creatine Monohydrate obsahuje tu nejčistší formu Kreatinu.

MyProtein Kreatin Monohydrát

MyProtein Kreatin Monohydrát

Zjistit složení

Cenově dostupnější verze Kreatinu do celosvětově uznávaného výrobce doplňků stravy MyProtein. Více v recenzi MyProtein.

EXTRIFIT CREA MONOHYDRATE 400 G

EXTRIFIT CREA MONOHYDRATE 400 G

Zjistit složení

Český zástupce ve výběru našich kreatin je Extrifit Crea Monohydrate. Napomáhá tvorbě ATP ve svalech, které zajišťují více energie pro cvičení.

Kreatin se v našem těle vyskytuje přirozeně a je to důležitý zdroj energie pro svalovou tkáň. Jedndouše řečeno svaly, které mají k dispozici dostatek kreatinu jsou schopný trénovat tvrději a intenzivněji.

Přirozený zdroj je především maso. Cca půl kilogramu masa obsahuje asi 2 gramy kreatinu. A doporučená denní spotřeba je taky 2 gramy. Pokud tedy nedřete v posilovně jako „hodně“.

Nejznámější formou kreatinu je kreatin monohydrát, který je poměrně cenově dostupný. Jedná se o čistý zdroj kreatinu bez jakýchkoli dalších přísad.

BCAA aminokyseliny

✅ Z našeho srovnání Nejlepší BCAA aminokyseliny vybíráme tyto 3 kousky.

Nutrend BCAA 2:1:1

bcaa-nutrend-aminokyseliny

Zjistit složení

Tyhle BCAA 2:1:1 od českého Nutrendu z Olomouce patří mezi léty ověřenou klasiku, kterou užívám téměř pravidelně před a po cvičení.

SKINNY BCAA

SKINNY BCAA

Zjistit složení

Testoval jsem je při období, kdy jsem chodil pravidelně běhat a rozdíl ve dnech kdy jsem si vzal BCAA do Skinny a kdy ne, byl znát. Více v recenzi Skinny

BCAA MEGA CAPS

BCAA MEGA CAPS

Zjistit složení

Regenerační BCAA od české značky Protein&Co slibují 100 % kvalitu za férovou cenu. Produktům jsme se věnovali v naší Protein&Co. recenzi.

BCAA jsou aminokyseliny s rozvětveným řetězcem (anglicky branched chain amino acids). Jsou to leucin, izoleucin a valin. Jsou to esenciální aminokyseliny, což znamená, že je naše tělo nemůže samo vytvořit a musí je přijímat ze stravy nebo doplňků stravy.

To byla teoretická vložka a teď ta praktická.

Bécéáčka zkrátka slouží k podpoře, tvorbě a ochraně bílkovin. Nebo chcete-li svalové tkáně.

Většinou se berou před tréninkem a po tréninku a rozdíl, kdy si je vezme a kdy ne pocítí velmi rychle a velmi intenzivně. S nimi bude svalová horečka mnohem snesitelnější. 😉

Upřímně si intenzivní trénink bez nich pořádně nedokážu představit.

Komu můžou doplňky na svaly pomoct

Jednoduše pomůžou všem, kteří chtějí:

  • přibrat svalovou hmotu,
  • pořádně zabrat v posilovně,
  • vyrýsovat svaly na léto,
  • kvalitněji a rychleji regenerovat,
  • doplnit živiny a minerály,
  • atd.

Doplňky stravy to za vás neudělají, musíte vedle toho pořádně makat a dodržovat jídelníček. Můžou vám ale hodně pomoct splnit vaše cíle.

Děláte nějaký silový sport? Velmi pravděpodobně už něco užíváte. A pokud ne, tak vyzkoušejte alespoň nějaký potréninkový nápoj.

Vhodné doplňků můžou výrazně podpořit váš výkon a trénink. Budete se rychleji zlepšovat.

Jste rekreační sportovec a vyznáváte zdravý životní styl? Díky vhodným doplňků nejen podpoříte svůj sportovní výkon, ale můžete doplnit i vhodné minerály a vitamíny.

Dnes je na trhu spousta produktů z velmi kvalitních a 100 % přírodních potravin. Stačí si jenom vybrat.

Nestíháte si vařit? U hodně lidí, kteří se snaží cvičením něčeho dosáhnout je nedostatek času možná nejčastější důvod, proč doplňují potřebné množství proteinů a sacharidů právě nejrůznějšími koktejly a doplňky.

Není na tom nic špatného. Doba je rychlá a náročná na čas. A jinak už to asi nebude. Vždycky mi přišlo lepší využít možnosti, které se nám nabízí, než nadávat, že na něco nemám čas.

Potřebujete nabrat svaly? Tak na co čekáte. Dejte si pořádně do těla. Potom si spočítejte kolik potřebujete proteinů a sacharidů. Upravte podle toho jídelníček a přidejte vhodné doplňky stravy.

Hlavní články o doplňcích stravy na Milujeme Fitness

Nejlepší doplňky stravy (velký přehled)
Doplňky stravy na hubnutí
Ostatní doplňky stravy
Naše oblíbené přírodní doplňky stravy

Na co si dát pozor při výběru

Než nakoupíte velká balení vybraných doplňků, je vždy lepší je nejdříve vyzkoušet. Každé tělo je individuální, a co sedí jednomu, nemusí vyhovovat druhému.

Umělá sladidla a cukernaté alkoholy

Velké množství doplňků například obsahuje umělá sladidla nebo cukerné alkoholy. Tyto látky mohou některým lidem způsobit střevní potíže jako je plynatost či průjem.

Je tedy dobré sledovat množství těchto látek v doplňku a nejdříve vyzkoušet vaše reakce na něj.

Obsah kofeinu v suplementech

Dále je vhodné sledovat množství kofeinu v suplementech, protože ten je hlavní součástí většiny z nich. Pokud je kofeinu v daném doplňku velké množství, je třeba si hlídat přísun kofeinu z dalších zdrojů (káva, coca-cola aj.).

Vedlejším účinkem nadužívání kofeinu je zvýšený krevní tlak, zhoršený spánek a úzkost.

Složení proteinů

U proteinů je zase důležité sledovat, zda je na etiketě jasně definováno složení.

U levnějších tipů proteinových doplňků se můžete setkat s tím, že obsah je tvořen z rostlinných bílkovin, a také pak mívají vysoký obsah laktózy a mléčného tuku.

Pro tvorbu svalové hmoty je však vhodný syrovátkový protein a dále bílkovina kasein. Tyto druhy bílkovin v levných doplňcích nenajdete.

Pozor na DMAA

Při hledání vhodných doplňků můžete zejména na zahraničních webech objevit suplementy s obsahem DMAA.

Tento doplněk v žádném případě nepořizujte. V mnoha státech, včetně ČR, je prudukty s DMAA dokonce zakázáno prodávat. Tato látka je na seznamu Světové antidopingové agentury. Užívání těchto doplňků je spojeno s velice závažnými zdravotními komplikacemi.

Pozor kde nakupujete

Pokud začínáte, tak bychom vám určitě doporučili pořídit doplňky u osvědčených prodejců a zbytečně neexperimentovat.

Levné a neznámé doplňky není vhodné pořizovat a to nejen s ohledem na jejich sníženou účinnost, ale především s ohledem na vaše zdraví.

👉 Mrkněte na přehled doporučených výrobců a e-shopů.

Nejčastější otázky a odpovědi

Kde koupit doplňky stravy na svaly?

Mám rád poctivé české e-shopy, které mají vlastní výrobu a zaměřují se na 100% kvalitu. Moje oblíbené jsou NaturalProtein.cz a Protein&Co.cz. A pak je tady spousta e-shopů, které prodávají spoustu produktů většiny světových značek a výrobců. Mezi ty patří třeba e-shop Kulturistika.com.

Jsou doplňky na svaly bezpečné?

Jasně, že jsou. Pokud se to nepřehání a dodržují se doporučené denní dávky, tak se nemůže nic stát. Je samozřejmě potřeba si pohlídat složení, alergie a být opatrný. Nic se nemá přehánět. Hodně výrobců nabízí i různá testovací balení, kdy si můžete protein vyzkoušet a zjistit jak vaše tělo na to reaguje.

Za jak dlouho mi narostou svaly?

Roztomilá otázka začátečníků na kterou neexistuje vůbec žádná relevantní odpověď. Záleží jak trénujete, jestli jste spíš hubeňour, nebo snadno nabíráte tuky, na věku a spoustě dalších faktorech.

Jaké jsou nežádoucí účinky?

Bolest hlavy, nevolnost, závratě, bolest břicha, apod. Nejčastěji jsou to ale zažívací potíže. Zkrátka syrovátkové proteiny, kterou jsou nejčastější nesednou každému. Sám jsem s tím mám bohaté zkušenosti. 😉 Ale v poslední době jsem přešel na bezlaktózový výrobky a je to v pohodě. Samozřejmě, že když by nežádoucí účinky byly vážnější, tak s tím přestaňte.

Jak doplňky stravy kombinovat?

Vhodně. Něco se bere ráno, něco před tréninkem, něco po tréninku, něco večer a něco zase třeba přes den, když nestíháte běžné jídlo. Vhodná suplementace by vždy měla vycházet z jasných plánů a cílů. Já mám dobrou zkušenost s BCAA před a po tréninku a po tréninkovým koktejlem. To je většinou klasika, kterou beru dlouhodobě.

Zdroje

https://www.myprotein.cz/blog/doplnky-stravy/6-nejlepsich-suplementu-pro-nabirani-svalu/
https://www.institutmodernivyzivy.cz/americke-suplementy/
https://risebyperformance.cz/2019/03/bcaa2/
https://www.pilulka.cz/jak-budovat-hmotu
https://obchod.ronnie.cz/c-88-vse-co-potrebujete-pro-narust-svalu.html

vánoce 2022

Potřebujete originální dárek na poslední chvíli?

✅ Doporučujeme online kurz: Jóga pro začátečníky