Rychlý přehled

Nejlepší kettlebell: Jak a proč vybrat?

Obsah článku

Přemýšlíte nad kettlebellem, ale nevíte, jaký je ten nejlepší?

Právě pro vás jsme napsali následující článek.

Přečtěte si, jak se s ním cvičí a na co všechno ho využijete.

Porovnáme ho s dalšími pomůckami a povíme si, na co se zaměřit při výběru.

Zjistěte, zda je kettlebell ta pravá fitness pomůcka i pro vás.

Nejlepší Kettlebell – výběr od Milujeme Fitness

  1. KLARFIT Adjustabell 16/18/20/22/24 kg – kettlebell pro náročné a fitness nadšence 😎
  2. Power System Kettlebell 12 kg – nejlepší poměr ceny a kvality 👌
  3. inSPORTline Ketlebel Profi 6 kg  – multifunkční parťák na posilování, kardio i HIIT 💪
  4. inSPORTline Vin-Bell Dark 2 kg – ekonomická volba pro začátečníky 💸
  5. Kettlebell neoprenový 9 kg – perfektní pro domácí cvičení 🏠
  6. inSPORTline Quabell 6 kg – zajímavá alternativa ke klasickému kettlebellu plnitelná vodou 🌊
Nejlepší kettlebell

Pro koho je kettlebell vhodný

S kettlebellem zhubnete. 20minutový workout s touto pomůckou spálí až 400 kalorií. Hubnutí ale není zdaleka všechno, co dovede.

Tato pomůcka zapojuje celé skupiny svalů naráz. Nabízí variabilitu cviků (větší než třeba medicinbal nebo jednoruční činky), se kterými se stanete nejen silnější, ale získáte díky nim také perfektní stabilitu a flexibilitu. Navíc pomůže vyrovnat svalovou nerovnováhu a vylepšit držení těla. Pokud chcete zapracovat na své tělesné kondici, vybudovat svalstvo a jistotu v pohybu, jděte do toho.

Dalším plusem je, že si s ním zacvičíte i v malých prostorách a je cenově dostupný. Proto je to chytrá volba i pro vaši peněženku.

Zdroj: Web Acefitness.org

Jaké jsou typy kettlebellů

Kettlebelly se dělí podle váhy. To ale není jediné kritérium, které byste měli při výběru zvážit.

Doporučujeme si proklepnout i materiál, ze kterého pomůcka je. V následujícím textu se podíváme na obojí. Na trhu najdete modely v rozpětí od 2 kg do 40 kg.

💁‍♀️ Ženám začátečnicím se doporučuje závaží od 4 kg do 8 kg. Vhodný pro kardio, HIIT i posilování celého těla.

🙋‍♂️ Mužům začátečníkům se doporučuje 12 kg až 14 kg závaží. Pomůcka s touto vahou pomůže vylepšit kondici, zhubnout, vytvarovat postavu a posílit svalstvo.

🏋️‍♂️ Kettlebell o hmotnosti 16 kg a výš je vhodný pro pokročilé. Konkrétní typ si zvolte na základě vlastní kondice, typu cviků a cíle, kterého chcete dosáhnout.

Co se materiálu týče, máte na výběr z plastových a kovových variant.

Plastové kettlebelly patří mezi levnější. Uvnitř mají jádro z cementu. Při cvičením s plastovým typem se nemusíte bát, že poničíte podlahu. Tento materiál se hodí zejména pro lehčí závaží.

Od 10 kg nahoru počítejte s tím, že pomůcka bude rozměrnější. To může u některých cviků překážet. Při neopatrné manipulaci navíc hrozí, že plast praskne.

Kovové neboli litinové kettlebelly jsou odolnější. Díky těžšímu materiálu nejsou tak rozměrné. Pozor na podlahu – doporučujeme tento typ pokládat na podložku, popř. cvičit u koberce. Pořizovací cena je vyšší.

Na co si dát pozor při nákupu?

  • Pokud by byl průměr madla u těžšího závaží příliš malý, bude se vám s ním špatně cvičit. Těžší pomůcky by měly mít průměr madla 38 mm až 40 mm. Díky širší ploše pro úchop se vám bude s kettlebellem snadněji manipulovat.
  • Plastová a chromovaná madla kloužou v ruce. Jakmile se vám dlaně zpotí, tyto materiály mají tendenci vyklouzávat a špatně se drží, především během dynamičtějších cviků s těžším kettlebellem. Litinová madla jsou v tomto ohledu lepší, tolik nekloužou, a proto jsou ideální volbou.
  • Vroubkovaná madla mohou při otáčení v dlani sdírat kůži. Některé cviky vyžadují protáčení kettlebellu. A pokud má madlo vroubkovaný povrch, snadno vám ze zpocených dlaní sedře kůži.
  • Pogumovaný spodek je šetrnější k podlaze. Tento parametr vás bude zajímat především u těžších kettlebellů, které při neopatrné manipulaci mohou poškodit podlahu v domácnosti. To se dá vyřešit i tak, že budete cvičit na podložce nebo na koberci.

Jak vybrat kettlebell?

  1. Pozor na váhu!

    Rozmyslete si, zda ho chcete spíše pro hubnutí nebo růst svalů a jak je na tom vaše kondička.

  2. Jak často budete produkt používat?

    Pokud s cvičením teprve začínáte, kupte si levnější produkt na zkoušku. V případě, že jste fitness nadšenci, nebojte se větší investice.

  3. Kde budete kettlebell používat?

    S touhle vychytávkou si užijete jak v garsonce, tak na zahradě. Pogumovaný spodek je však šetrnější k podlaze i k sousedům. U menších vah si starosti dělat nemusíte.

  4. Opravdu potřebuji novou fitness pomůcku?

    Ano! 😉 Děláte to pro sebe, pro své zdraví a skvělý pocit. Rozum ať jde stranou, později vám poděkuje.

  5. Zpestřete si cvičení a buďte o krok blíž vašim cílům.

    Neotálejte, většina e-shopů expeduje do druhého dne. Takže už pozítří můžete začít s ještě lepším tréninkem!

KLARFIT Adjustabell 16/18/20/22/24 kg

KLARFIT Adjustabell 16/18/20/22/24 kg

😎 Kettlebell pro náročné, který roste společně s vaší silou.

KLARFIT Adjustabell 16/18/20/22/24 kg je perfektní volbou pro ty z vás, kdo pracují na rozvoji síly. Pokud jste správní fitness nadšenci, potřebujete profesionální pomůcku, která bude odpovídat vašim nárokům.

V balení najdete 4 přídavná závaží o 2 kg. Ušetříte tak peníze i prostor. Hmotnost lze nastavit v rozpětí od 16 kg do 24 kg.

Nastavitelný kettlebell KLARFIT Adjustabell je vyrobený z litiny, která při cvičení nevyklouzává z ruky. Tento materiál je odolný a neohrozí ho opotřebení, ani vlhkost. Díky černé barvě navíc nebudou viditelné žádné škrábance.  

+ VÝHODY

  • Nastavitelná váha od 16 kg do 24 kg.
  • Z odolné litiny.

– NEVÝHODY

  • Madlo je široké jen 35 mm.
  • Nemá pogumovaný spodek.

Power System Kettlebell 12 kg

Power System Kettlebell 12 kg

👌 Kettlebell s nejlepším poměrem ceny a kvality se zaobleným madlem a z odolní litiny.

Power System Posilovací činka Kettlebell 12 kg je kettlebell, která vám vydrží celý život. Je vyrobený z odolné litiny. Díky zaoblenému madlu perfektně padne do ruky, navíc se nemusíte bát, že by vám závaží během cvičení klouzalo.

12 kg je ideální hmotnost pro navyšování fyzické síly. Tento kettlebell se hodí jak pro začátečníky, tak pokročilé.

Cvičit s ním můžete doma i venku. Jelikož ale nemá pogumovaný spodek, dejte si pozor na kontakt s podlahou.

+ VÝHODY

  • Vyrobený z odolné litiny.
  • Ideální na silové cvičení.

– NEVÝHODY

  • Nemá pogumovaný spodek.
  • Nehodí se na cvičení kardia a HIIT.

inSPORTline Ketlebel Profi 6 kg

inSPORTline Ketlebel Profi 6 kg

💪 Tento kettlebell je zlatý střed a naše volba – kvalitní, vhodný na HIIT i posilování, to vše za dobrou cenu.

Pogumovaná činka inSPORTline Ketlebel Profi 6 kg s pogumovaným tělem a chromovou rukojetí je skvělý parťák na cvičení doma, v tělocvičně či venku. 6 kg zátěž přináší široké pole využití pro muže i ženy.

Díky pogumovanému povrchu nezničí podlahu a sousedi si nebudou stěžovat na hluk. Nemůžeme si vynachválit seříznutou spodní stranu, která odkládání ještě usnadňuje.

Rukojeť je chromová, avšak trojúhelníkový úchop přináší jistotu a zabraňuje tomu, aby činka ve zpocených rukách samovolně klouzala.

+ VÝHODY

  • Užijete ho na posilování i HIIT.
  • Pogumované tělo.

– NEVÝHODY

  • Chromová rukojeť.
  • Na náročnější posilování nedostačující váha.

inSPORTline Vin-Bell Dark 2 kg

inSPORTline Vin-Bell Dark 2 kg

💸 Tento kettlebell patří mezi nejlevnější. Pro pokročilé nedostačující, avšak začátečníci se s ním vyřádí.

inSPORTline Vin-Bell Dark 2 kg je kettlebell vhodný především pro začátečníky. Nejen kvůli malému závaží, ale také díky nízké ceně je pravou volbou pro každého, kdo se s tímto typem fitness pomůcky teprve seznamuje.

Díky trojúhelníkovému úchopu se vám bude dobře držet, přesto pozor – vinyl může klouzat. U takto malé váhy by to ale neměl být problém. Průměr rukojeti je jen 33 mm, ale jelikož jde o lehký kettlebell, není to na překážku.

Materiál je plastový s cementovou výplní. Toto závaží tedy nepatří mezi nejkvalitnější a nejodolnější, ale jako výbava do začátku stačí.

+ VÝHODY

  • Nízká cena.
  • Super do začátku.

– NEVÝHODY

  • Plast není nejodolnější.
  • Pro pokročilé nedoporučujeme, nízká váha.

Kettlebell neoprenový 9 kg

Kettlebell neoprenový 9 kg

🏠 Perferktní volba pro domácí cvičení. Kettlebell neoprenový je multifunkční závaží s nastavitelnou váhou za dobrou cenu.

Kettlebell neoprenový 9 kg je vyrobený z poměrně netradičního materiálu. Neoprenové závaží naplněné pískem je ale perfektní volbou pro cvičení uvnitř. Nemusíte se bát, že poničíte podlahu, nebo že budete rušit sousedy.

Závaží si nastavíte sami podle potřeby, celkem jsou v balení 4. V jenom tak získáte pomůcku jak na kardio a HIIT, tak na silové cvičení.

Úchyt je široký 35 mm a neklouže v ruce. Vytkli bychom snad jen to, že zátěže jsou odstupňované podle liber, nikoliv kilogramů.

+ VÝHODY

  • Multifunkční kettlebell vhodný pro posilování, HIIT i kardio.
  • Neoprenová závaží, která nedělají hluk při pokládání.

– NEVÝHODY

  • Měkký materiál na povrchu rukojeti se může časem začít drolit.
  • Zátěže jsou odvážené podle liber, ne kilogramů.

inSPORTline Quabell 6 kg

inSPORTline Quabell 6 kg

🌊 Zajímavou alternativou ke klasickému kettlebellu je činka plnitelná vodou, vhodná i na cestování.

Quabell od inSPORTline je posilovací pomůcka, která se plní vodou. Díky tomu si ji můžete snadno vzít i na cesty nebo na chatu. Doma zase nehrozí, že by při cvičení dělala hluk, nebo zničila podlahu.

Při pohybu se voda uvnitř přelévá, a tak před vás Quabell postaví nové výzvy. Stabilizační svalstvo díky tomu zapojíte ještě o trochu víc než u běžného kettlebellu.

Závaží je vyrobeno z PVC, které je zajištěno pevnými švy. Výrobce garantuje, že voda nevyteče. Činka se uchopuje za neoprenové madlo, které je dlouhé a dobře se za něj chytá oběma rukama.

+ VÝHODY

  • Součástí balení je pumpa pro dohuštění vzduchem po napuštění vodou.
  • Váhu závaží si určíte sami.

– NEVÝHODY

  • Neoprenový úchyt (popruh) se může ohnout a tlačit do rukou.
  • Při cestování je potřeba mít na cílovém místě zdroj vody, pokud pomůcku předtím vypustíte.

Jak cvičit s kettlebellem

Populární cviky s kettlebellem jsme podrobně probrali v našem článku 11 tipů na nejoblíbenější kettlebell cviky.

Podívejte se a uvidíte, že to není žádná věda.

Chce to jen trochu techniky.

Začínáte?

Vezměte to zvolna a oťukejte se v jednoduché sestavě. Podívejte se, jak ho lze zakomponovat do běžného tréninku:

Jakmile získáte jistotu, vrhněte se i na komplexnější workouty, kde ho zapojíte víc. S touto pomůckou procvičíte kompletně celé tělo. Vyzkoušejte například tento trénink. Zátěž si zvolte sami podle vlastní kondice.

  1. Dřepy s kettlebellem, 8 až 12 opakování, 3 až 4 série
  2. Kettlebell swing (začátečníci oběma rukama), 8 až 12 opakování, 3 až 4 série
  3. Výpady vzad s kettlebellem, 10 až 16 opakování, střídá se levá a pravá noha, 3 až 4 série
  4. Kettlebell snatch, 8 až 12 opakování, 3 až 4 série
  5. Mrtvý tah s kettlebellem, 8 až 15 opakování, 3 až 4 série
  6. Zanožování křížem, 8 až 12 opakování, prostřídejte levou a pravou, 4 série

Medicinbal vs. Kettlebell

Medicinbal vs. Kettlebell

Medicinbal funguje podobně jako kettlebell. Na trhu ho najdete ve váhovém rozpětí od 2 kg do 50 kg. Hodí se na hubnutí i silový trénink. Zlepší výbušnost, sílu a zapojí core. Jaké jsou mezi nimi rozdíly?

Cviky s medicinbalem jsou jednodušší na provedení. U kettlebellu je potřeba mnohem větší soustředění a lepší koordinace pohybu, než když pracujete s medicinbalem. Odměnou vám bude zapojení většího množství svalstva a rychlejší budování svalové hmoty. Medicinbal je v tomto ohledu podstatně pomalejší.

Při cvičení s medicinbalem spálíte méně kalorií, než když cvičíte s kettlebellem. U medicinbalu je to 112 až 266 kalorií za 30 minut, zatímco s kettlebellem dosáhnete až na 400 kalorií během 20 minut. Medicinbal nenabízí cviky s takovým rozsahem pohybu jako kettlebell. To je dáno především tím, že ho vždy musíte držet oběma rukama.

Jednoruční činky vs. Kettlebell

Jednoruční činky vs. Kettlebell

Výběr nejlepších jednoruček

Další alternativou jsou jednoruční činky. Opět máte na výběr ze spousty váhových kategoriích. S činkami se zaměříte na konkrétní svaly, kettlebell jich zapojuje vždy víc najednou, a to včetně core. Jaké jsou plusy a mínusy činek v porovnání s kettlebellem?

Cviky nejsou tak náročné na koordinaci a techniku. U kettlebellu se musíte více koncentrovat a dávat si pozor na technickou stránku cviků, jinak si můžete poškodit například záda. Činky rychleji zvyšují fyzickou sílu, protože se s nimi soustředíte vždy na jednu konkrétní skupinu svalů.

Kettlebell zapojuje více svalů najednou, a tak buduje svalovou hmotu rovnoměrně po celém těle. Zároveň se s ním rychleji hubne. Avšak například efektu pumpy se s ním nedá tak dobře dosáhnout. U jednoruček s kotouči si snadno upravíte závaží, kettlebelly tuto možnost vždy nenabízí, závisí na modelu.  

Další přehledy a srovnání fitness vybavení

Vyběr a srovnání nejlepších TRX systémů
Jak si vybrat vhodnou hrazdu do dveří
Nejlepší posilovací lavice

Závěr

Kettlebell vám pomůže s posilováním i hubnutím. Zapojte tuto fitness pomůcku do vašeho tréninku a objevte zcela nové možnosti. Ucítíte svaly, o kterých jste ani nevěděli, že je máte. Vyzkoušejte volbu naší redakce – inSPORTline Ketlebel Profi 6 kg. Je to zlatý střed, který je dokonale přizpůsobený domácímu cvičení.

Anna Macurová

Anna Macurová

Sport mě nejvíc baví venku. Když je ošklivo, zalezu si do posilovny. Nejradši mám TRX, kolo a běhání. Ale ráda zkouším i další nové věci. Zajímám se o zdravý životní styl a baví mě hledat nové způsoby, jak ulehčit sobě i planetě.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.