Rychlý přehled

Zátěžové vesty: Recenze a průvodce nákupem

Obsah článku

Zaujaly vás zátěžové vesty?

V naší recenzi si je pečlivě proklepneme.

Zjistěte, na co všechno je využijete a jestli je to ta pravá pomůcka pro vás.

Poradíme, jak vybrat tu správnou.

😍 Nejlepší zátěžové vesty – výběr od Milujeme Fitness

  1. Thorn + Fit – naše volba a zlatý střed pro posilování a jiné aktivity.🏆
  2. HMS Zátěžová vesta KTO16 – 16 kg – pomůcka pro silové a vytrvalostní tréninky s ideálním poměrem ceny a kvality.👌
  3. HMS Zátěžová vesta KTO05 – 5 kg – vesta pro kondiční tréninky za výhodnou cenu.💸
  4. Gun-Ex Armor – nejlepší volba pro náročné se speciálními gelovými náplněmi.😎
  5. Escape Vesta – zajímavá alternativa – vesta s kotevními body.💪
zatezova vesta

Komu udělají zátěžové vesty radost?

🏋️‍♀️Zátěžové vesty jsou ideální pomůckou, pokud chcete zapracovat na:

  • explozivní síle
  • úbytku hmotnosti
  • svalové hmotě
  • vytrvalosti
  • kondici

V závislosti na vašich cílech kupte pomůcku s odpovídající hmotností.👌Pro budování svalů kupte těžší model, pro kondici a vytrvalost vestu lehčí. Vesty mohou mít i 30 a 40 kg! Je tedy jen na vás, na co si troufnete.

Je skvělá pro vytvoření zevního odporu a posilování s „vlastní vahou“. Nudíte se? Běžný trénink posunete na novou úroveň a objevíte nové možnosti.

Vesta je dobrou pomůckou jak při cvičení v posilovně (posilování, crossfit atd.) a doma, tak při aktivitách venku.

Je skvělá na chůzi a turistiku či jízdu na kole.🚲U běhu si dávejte pozor, mohli byste příliš přetížit klouby, nebo si jinak ublížit. Náhlá změna hmotnosti může vést ke zranění.

Hodí se pro osoby s nadváhou a obezitou. Pokud chcete zatočit s nadbytečnými kily, zátěžové vesty jsou perfektním způsobem, jak na to. Stačí během každodenních aktivit nosit lehký model, klidně jen okolo 1 kg.

Na každodenní aktivity je nosí i někteří sportovci, kteří chtějí nakopnout metabolismus a zapracovat na svalové hmotě. Pokud jste aktivní sportovci, budete samozřejmě potřebovat i těžší model. Využijte každou dostupnou minutu a pracujte na sobě!

Zdroj: Web ScienceDaily

Jaké jsou typy zátěžových vest

Na trhu najdete vesty s pevnou konstrukcí a s odnímatelnou hmotností.

  • Zátěžové vesty s odnímatelnou hmotností: Ideální na silový trénink. Závaží můžete přidávat a ubírat podle aktuální potřeby. Díky nim před sebou budete mít neustále nové výzvy a motivaci. Přesně toho důvodu se vyplatí pořídit raději těžší vestu. Ubrat závaží můžete přeci vždycky.😉
  • Zátěžové vesty s pevnou konstrukcí: Mají pevně stanovenou váhu, kterou nezměníte. Jelikož zátěž nenavýšíte, na silový trénink nejsou tak dobré. Proč? Při tréninku tohoto typu přeci chceme hlavně posouvat hranice. Pokud má vesta pevnou konstrukci, jen těžko budete při tréninku přidávat. Jsou dobré třeba právě na kardio. U toho obtížnost zvednete jednoduše tak, že si ztížíte aktivitu (rychlost, terén atd.).

Na co si dát pozor při nákupu?

❗Zátěžové vesty na běhání a kardio kupujte kratší se závažím v oblasti horní části zad a hrudníku. Díky tomu vás pomůcka nebude při pohybu nijak omezovat.

❗Na běhání nekupujte vestu těžší než 5 kg. Svaly nejsou na tak výraznou změnu hmotnosti připravené. Můžete se proto snadno zranit.

❗Vesta by měla být z materiálu, který je odolný vůči potu a vlhkost odvádí ven. Tedy například nylon, neopren, bavlna nebo polyester.

❗ Začínáte? Berte to při nákupu v úvahu. Na posilování si v začátcích vystačíte s 10 kg. Pořiďte si nastavitelný typ a postupem času navyšujte.

❗ Pokud chcete co nejsnadnější údržbu, kupte si model, který se dá prát v pračce. Ne vždy je to možné.

Jak vybrat zátěžovou vestu?

  1. Jaký typ zátěžové vesty mám zvolit?

    Rozhodujte se podle toho, zda jí chcete využívat na turistiku, sport nebo posilování. Silový trénink vyžaduje těžší váhy, za to například u kardia si vystačíte s hmotností do 5 kg.

  2. Kolik stojí zátěžová vesta?

    Levnější typy s lehčím závažím pořídíte již okolo 1000 Kč. Pokud ji ale budete používat častěji, investujte. Dostanete mnohem pohodlnější a kvalitnější model z lepších materiálů.

  3. Na co všechno vestu využiji?

    Zátěžové vesty jsou praktická pomůcka, kterou užijete jak na posilování, tak kardio. Ovšem můžete je nosit i při každodenních aktivitách nebo turistice. Vybudujete si tak fyzičku, kterou vám bude okolí závidět.

  4. Proč vestu potřebujete?

    Protože díky ní konečně dosáhnete svých cílů a zpestříte si trénink.

  5. Postavte se nové výzvě.

    Namotivujete se a získáte super postavu a kondici. Stačí vybrat vhodnou velikost, závaží a můžete do toho šlápnout!

Thorn + Fit

Vesta Thorn + Fit

🏆Naše volba a zlatý střed pro posilování a jiné aktivity
se závažím až 10 kg.

Zátěžová vesta Thorn + Fit o hmotnosti 10 kg přinese novou výzvu do vašeho tréninku. Využijete ji při silovém i kondičním cvičení a jiných aktivitách.

Jelikož je tento model nastavitelný, můžete závaží přidávat a ubírat podle potřeby. Což je super zejména pro silový trénink, nebo když se pomalu dostáváte do formy.

Střih je unisex, a tak si s Thorn + Fit zacvičí i váš partner. Na e-shopu je k dispozici i 20 kg verze pro náročnější z vás.

+ VÝHODY

  • Dobrá cena
  • Nastavitelná hmotnost

– NEVÝHODY

  • Na běhání a kardio je vesta poměrně robustní, může překážet

HMS Zátěžová vesta KTO16 – 16 kg

HMS Zátěžová vesta KTO16 - 16kg

👌Pomůcka pro silové a vytrvalostní tréninky s ideálním poměrem ceny a kvality.

Zátěžová vesta KTO16 je super parťák na domácí posilování. Využijete ji ale i na běh a dynamičtější aktivity.

Je vyrobená z pohodlného a odolného materiálu. Váhu si upravíte podle libosti a tréninku, na který se chystáte. Po obvodu má 16 kapes a v každé je 1 kg závaží. Stačí odlepit suchý zip a cihličku vyndat.

Potěší férovou cenou a širokým polem využití. Což je přesně to, co od pomůcky pro domácí posilovnu očekáváme.

+ VÝHODY

  • Neomezuje při běhání, závaží je na vhodném místě
  • Hmotnost lze upravit s přesností na kila

– NEVÝHODY

  • Pro drobnější dívky se nehodí, zvolte jiné vesty z našeho výběru

HMS Zátěžová vesta KTO05 – 5 kg

HMS Zátěžová vesta KTO05 - 5kg

💸Vesta pro kondiční tréninky a na běhání za výhodnou cenu.

Zátěžová vesta KTO05 bude skvělým zpestřením vašeho kondičního tréninku. Je vyrobená z příjemného a pohodlného neoprenu, který odvádí pot. Navíc má ideální konstrukci, takže při pohybu nepřekáží. To vše za výhodnou cenu.

Přitahujte se na hrazdě, cvičte, běhejte. Pokud ale nejste zkušený sportovec, vezměte to zlehka. Náhlá změna hmotnosti by vás mohla vykolejit.

Se závažím se bohužel nedá hýbat. Je z písku a pevně všité. 5 kg hmotnost je proto fixní hodnota, se kterou musíte počítat.

+ VÝHODY

  • Příjemný materiál
  • Ideální na dynamičtější aktivity

– NEVÝHODY

  • Pevně daná hmotnost

Gun-Ex Armor

GUN–EX ARMOR PÁNSKÝ M

😎Nejlepší volba pro náročné se speciálními gelovými náplněmi.

Chcete něco víc, než jen obyčejnou zátěžovou vestu? Gun-Ex Armor má co nabídnout. Tato speciální zátěžová vesta totiž má speciální gelové náplně.

Díky tomu si kromě cvičení můžete pravidelně dopřát i termoterapii a terapii chladem. Je kvalitně ušitá, a tak ať děláte cokoliv, na těle se ani nepohne. Materiál je pohodlný a odolný.

Armor se hodí na trénink uvnitř i venku. Se závažím můžete manipulovat a upravit si celkovou hmotnost podle sebe. Dostupné i v dámské variantě.

+ VÝHODY

  • Funkce termoterapie a terapie chladem
  • Hmotnost lze upravit

– NEVÝHODY

  • Vesta pokrývá celý trup a část paží, ne každému je to při pohybu příjemné

Escape Vesta

ESCAPE VESTA

💪Zajímavá alternativa – vesta s kotevními body.

Escape Vesta je pro opravdové fajnšmekry, kteří chtějí co nejnáročnější trénink. Najdete na ní kotevní body, díky kterým k ní připojíte expandér nebo kabel od stroje.

Vyzkoušejte tuto zajímavou pomůcku, která vás překvapí svým využitím a vnese do vašeho tréninku nové prvky. Je vyrobená z lehkého a příjemného materiálu, o kterém ani nebudete vědět.

Sama o sobě nemá závaží, a tak ji nevyužijete jako klasickou zátěžovou vestu.

+ VÝHODY

  • Pomůcka pro náročný trénink
  • Unisex

– NEVÝHODY

  • Sama o sobě nemá závaží

Příklady tréninků se zátěžovou vestou

Zátěžové vesty využijete na spoustu různých aktivit. V tom je jejich silná stránka.😎 Jak může vypadat trénink s touto pomůckou?

  1. Rozehřejte se.
  2. 20 kliků s vestou.
  3. 20 dřepů s vestou.
  4. 20 get-upů s vestou.
  5. 20 obrácených výpadů s vestou.

Zopakujte 4krát až 6krát.

Vezměte si vestu a vyrazte na kolo!🚲 Dejte si do těla. Například podle tohoto plánu:

  1. 1,5 km na zahřátí.
  2. Střídejte stání a sezení po 30 sekundách. Opakujte 10krát.
  3. Jeďte 5 minut vestoje.
  4. Další 1,5 km jeďte v sedě na plný výkon.
  5. Dojezd 1,5 km.

Zdroj: Web inLive.cz

Podívejte se, jak vypadá zátěžová vesta v praxi.👀

Zátěžové vesty vs TRX systémy

Zátěžové vesty vám pomohou dosáhnout podobných výsledků jako TRX. Pokud navíc zvolíte těžší typ, zapracujete i na svalové hmotě.

Výhodou zátěžové vesty je, že ji můžete užívat při každodenních aktivitách i při různých druzích sportu. Je tedy podstatně flexibilnější a najdete pro ni více využití.

U TRX si snadno upravíte obtížnost cviků podle toho, jak daleko jste od zavěšení. Jakmile si jednou nandáte vestu, už s tím mnoho nenaděláte. Musíte pracovat s tím, co máte k dispozici.

Nejlepší je obě pomůcky spojit.👍 Zvýšíte tím energetický výdej, posílíte svaly a urychlíte jejich růst.

Především při cvicích na břicho to bude pořádná výzva. Ty jsou totiž na závěsném systému jedny z nejtěžších. Snadno si tak vypracujete pekáč buchet, který vám bude každý závidět.

Přečtěte si naši recenzi TRX a zjistěte, jaké jsou jeho výhody.

Zátěžové vesty vs kettlebell

Kettlebell je šikovná fitness pomůcka, se kterou zapojíte vždy více svalových skupin najednou. Díky tomu urychluje hubnutí a budování svalové hmoty.

Na hubnutí je kettlebell skvělý, během 20 minut cvičení spálíte až 400 kalorií. Zátěžovou vestu ale můžete mít na sobě neustále, nejen během tréninku. Celkový součet spálených kalorií tak bude podstatně vyšší.

Obě pomůcky vám pomohou zlepšit koordinaci, explozivní sílu a celkovou kondici.👌 A co teprve když do tréninku zapojíte obě dvě. U obou byste si ale měli dávat pozor na techniku, především pokud začínáte.

Přečtěte si recenzi kettlebellů a zjistěte, proč by ve vaší posilovně neměl chybět.

Zátěžové vesty vs jednoruční činky

S jednoručními činkami se soustředíte na konkrétní skupinu svalů, a tak s nimi rychleji zvýšíte fyzickou sílu. Zároveň s nimi dosáhnete efektu pumpy.

Nárůst svalové hmoty s činkami neprobíhá rovnoměrně po celém těle. Zátěžové vesty jsou v tomto ohledu efektivnější.

Jednoruční činky nejsou tak náročné na techniku. Se zátěžovou vestou musíte být zezačátku opatrní, abyste si neublížili. Svalům chvíli trvá, než si zvyknou na zvýšenou hmotnost.

Pokud spojíte zátěžovou vestu s činkami, váš trénink bude mnohem pestřejší a náročnější.😎

Přečtěte si recenzi jednoručních činek a vyberte si tu pravou pro vaši domácí posilovnu.

Závěr

Zátěžová vesta je šikovná fitness pomůcka, pro kterou najdete spoustu využití. Kupte si volbu naší redakce Thorn + Fit, u které si libovolně nastavíte závaží. A zamakejte na sobě!

Anna Macurová

Anna Macurová

Sport mě nejvíc baví venku. Když je ošklivo, zalezu si do posilovny. Nejradši mám TRX, kolo a běhání. Ale ráda zkouším i další nové věci. Zajímám se o zdravý životní styl a baví mě hledat nové způsoby, jak ulehčit sobě i planetě.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.