Pohyb v každodenní rutině

Pohyb se neodmyslitelně k lidstvu pojí od pradávna. Člověk se vždy hodně hýbal, putoval za potravou, lovil zvěř, vyráběl nástroje, obhospodařoval půdu.

Moderní doba je pohodlná a nástroje dnešního světa jsou čím dál více inteligentnější a schopny vykonávat práci za člověka, tak, aby měl co nejméně námahy. Eskalátory, výtahy, elektrokola, husté sítě MHD, lanovky, myčky aut, samozavlažování zahrad.

Všechno jsou to pomůcky k usnadnění našeho života. Málokdo si však uvědomí, že právě toto pohodlí nás fyzicky ničí.

Těla nemusí denně vykonávat tolik námahy, málokdy se při běžných činnostech zpotí a zapojí svaly. Běžný člověk se během dne málokdy zadýchá a roztáhne plíce, rozproudí krev.

Nedostatek pohybu je civilizační problém. Změňme to!

Dnes již tento fakt spousta lidí na světě ví, jsou si ho vědomi a řeší to. Řeší to navštěvováním fit center, posiloven, sportovních klubů, domácím cvičením, ranním výběhem, jógou atd. Jenže!

Jenže to nás nezachrání. Tyto pohybové aktivity nejsou nikterak dlouhodobé a zaberou nám třeba hodinu, v lepším případě dvě hodiny, denně.

TIP: Přečtěte si články o cvičení

Naše těla potřebují pohybu více. Mnohem více. Moderní člověk rád vše měří časově, nikoliv pocitově, proto napíšu cca 4 hodiny denně.

Neberte to, prosím, tak, že byste měli dělat 4 hodin denně jógu, hrát 3 hodiny hokej a hodinu běhat, nebo hrát dvě hodiny fotbal a dvě hodiny makat na judu. Ne. Naopak.

Zařaďte pohyb do každodenních činností tak, aby Vám po krátké době přišel jako součást dne, bez kterého nemůžete být. Tak, aby Vám dělal pouze radost. Tak aby vás držel celý den svěží, akční, rozdýchané, plné energie. Přemýšlejte, jak si pohybem zpestřit den.

Pohybová aktivita nemusí být nijak náročná, nijak zničující. Pohyb nemusí být posilování nebo běh. Ale zkuste něco změnit!

Jeďte do práce na kole, na koloběžce, nejezděte vůbec výtahem, neberte eskalátory, vystřídejte práci na židli u počítače – dejte si počítač na zem a buďte v dřepu, dejte počítač výš a chvíli u něj postůjte, seďte na balóně.

Hopsejte jako dítě, v kanceláři si dejte do dveří hrazdu a při každém průchodu dejte jeden shyb, na procházku se psem nechoďte, ale lehce se proběhněte, za každých 15 min sedu se 1 min protáhněte, kdekoliv to jde – pověste se na ruce a chvíli viste.

Cokoliv, u čeho nesedíte, je správné! Plus si k tomu všemu zajděte na svou denní hodinu posilovny, sportování, cvičení. A rázem zjistíte, že jste dnes byli čtyři hodinky v pohybu.

Cvičit doma nebo v posilovně?

Každému vyhovuje něco jiného. Někdo si rád zacvičí doma u televize, jiný potřebuje atmosféru fitka. Rozhodně se nevyhýbejte zkoušení toho, co vyhovuje právě vám. Zkuste občas vybočit ze své rutiny a měňte svoje sportovní aktivity i jejich tempo a intenzitu. Tělo si tak nenavykne a nezleniví.

TIP: Cvičení doma – 13 cviků pro efektivní trénink

Jestliže hledáte inspiraci na cvičení doma, zkuste navštívit web kondice.cz, kde najdete opravdovou nálož inspirace v podobě videí a podcastů o cvičení, ale i zdravém způsobu života. Zacvičit si tak můžete například jógu, pilates či funkční trénink.

Zkuste to, zařaďte pohyb do svých denních rutin. Hýbejte se! Skoncujte s obezitou a zbavte se nemocí. Pohyb je základ. Jeho nedostatek je pro naše těla ničivý.

Hodně štěstí!

Redakce Milujeme Fitness

Redakce Milujeme Fitness

Jsme nadšenci do fitness a zdravého životního stylu. Píšeme pro vás články s tipy, jak co nejlépe a nejefektivněji cvičit, jak získat vysněnou postavu a zároveň si cvičení maximálně užívat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Rychlý přehled

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY NA MILUJEME FITNESS