• Home  / 
  • Inspirace
  •  /  Kettlebell – multifunkční stroj na sílu

Kettlebell – multifunkční stroj na sílu

Červen 20, 2017
Kettlebell Swing a TGU – Nezlomná dvojka

Určitě už jste o něm slyšeli, viděli ho válet se po zemi v posilovně, kde si ho nikdo moc nevšímá, sem tam ho někdo přesune ze strany na stranu, někdo ho možná sem tam vezme do ruky, zjistí, že neví co s tím a pak ho zase pěkně položí zpátky. A to je velká škoda – tato nenápadná železná hračka si zaslouží daleko více pozornosti!

Dnes se už kettlebell dostává do podvědomí více a více lidí. Je to pro to, že se lidé začínají více zajímat o pohyb funkční, o zapojení celého těla a nabírání také síly, nejen hmoty. A to je to, v čem vám tato železná koule pomůže! Přitom to není žádný moderní vynález, tuto posilovací pomůcku používali k silové přípravě složky policie, armády i speciálních jednotek v Rusku již v 19. století. A věděli proč.

Kettlebell je možná nejvariabilnější cvičební nástroj pro nejefektivnější nárůst síly, budování kondice a spalování tuků. Díky svému šikovnému tvaru – oblé strany, madlo a ploché dno plus různé váhové variace – existuje opravdu nekonečné spektrum cviků, kterými můžeme obohatit svůj trénink. Anebo přímo vytvořit tréninkovou přípravu, se zaměřením pouze na kettlebells.

Správným cvičením a vhodným výběrem váhy koule je progrese opravdu rychlá – brzy ucítíte nárůst síly, zpevnění těla a někdy téměř doslova ucítíte pálící se tuk. I když existují miliony cviků s „ketlem“, pro začátek budou stačit pouze dva. Ano dva. Jsou to totiž geniální cviky, které byly navrženy tak, aby se zapojovaly nejdůležitější svaly v těle a rozvíjela se síla nejen statická, ale i dynamická. Kettlebell swing a TGU (Turkish get up). Jde jen o to, nechat si poradit od odborníka, jak ze začátku na ně, ať je děláte správně a pak už jen makat a makat, zvýšit váhu a zase makat.

Popis, jak na cvik tavící tuk a cvik, k budování nerozbitného těla zde.

Teď už je to jen o tom, zvednout tu nenápadnou zaprášenou kouli ze země, nebo ji vytáhnout ven na zahradu a zapojit ji do tréninku. Nemusíte hned přesedlávat z tréninkové přípravy na přípravu s kettlebellem, ale aspoň mu dejte šanci a párkrát si při tréninku zaswingujte. 🙂